Wednesday 25 November 2015

Perjalanan bermula

Teks : Rozie Wahid

Saya benar-benar risau akan kelas ABDR yang saya terabaikan. Terasa bersalah pada Puan mentor Masayu Ahmad. Namun, saya tahan hati supaya dapat menghabiskan apa yang di tangan dahulu.

Bersandarkan idea yang dicetuskan untuk menjalani perniagaan food industry Tart and Cookies, saya mula membeli pekakas utama. Teringat kata-kata Puan mentor Masayu Ahmad untuk menggunakan nama sendiri sebagai penjenamaan lalu saya mendaftar di SSM syarikat persorangan atas nama RW Food Industry.

Memang agak menghairankan kepada sesiapa yang mengenali saya dengan rapat apabila mendapat tahu bahawa saya akan bermain dengan tepung dan oven. Seumur hidup saya tidak pernah memegang oven untuk memasak apa sahaja apatah lagi tart dan biskut, persoalannya di sini, adakah saya mampu melakukanya?

Entah kenapa Teknik BAD yang diajar oleh Cik puan IA dan Cik puan Hajar Abdullah amat terkesan. Saya tidak rasa gentar dan gusar, saya hanya jalan terus.

Dua minggu saya membuat percubaan demi percubaan. Namun, saya masih lagi belum mendapat rasa dan rupa tart yang terbeli oleh hati saya. Pelbagai resepi yang saya dapatkan dari mak cik google, keluarga dan teman teman namun, semua tidak boleh mencapai tahap kepuasan hati saya.
Sekali lagi saya gunakan Teknik BAD dan saya selang selikan dengan tip tip dari Dr Azizan Osman yang saya ceduk dari fb beliau.


Mesti ada yang tertanya apakah Teknik BAD itu, jika berkehendak sila gali di fb Cik puan Insyirah (FB: Che Insyirah) atau Cik puan Hajar Abdullah (FB : Hajar Abdullah) atau google ‘Teknik BAD oleh IA’. Mereka adalah insan insan hebat yang menyebarkan betapa penting kebergantungan pada Allah SWT.

No comments:

Post a Comment